Урология при жените

Урологията при жените е част от урологията, която се фокусира специално върху тези урологични проблеми, които са специфични за жените. Поради различни причини жените могат да страдат от обостряне на определени урологични заболявания като инфекции на пикочните пътища, неспособноста да се задържа урината или други проблеми свързани с контрол на пикочния мехур. По принцип, жените могат да заболеят и от всички останали урологични заболявания.

Хронични инфекции на пикочните пътища

Инфекциите на пикочните пътища са често срещани при жените. За нещастие, при някои жени, тези инфекции може да се появяват отново и отново и да станат хронични. Най–вероятната причина е късата уретра (каналът който отделя урина от пикочния мехур). Когато една жена страда от хронични инфекции на пикочните пътища, без значение причината за това, тя трябва да се подложи на пълни изследвания. Съществуват многобройни лечения, които включват промяна на начината на живот, начина на хранене както и медикаментозно лечение.

Свръх активен пикочен мехур

Поради ред причини, жените страдат от често уриниране и напрежение в пикочните пътища. Като цяло, свръхактивният пикочен мехур може да причини сериозни последеци върху начина и качествтото на живот на жената. Съществуват различни лечения, които включват промяна на начината на живот, начина на хранене, медикаментозно лечение. Понякога се стига и до хирургична намеса.

Инконтиненция на урината

С напредването на възрастта при жените се наблюдава неспособност да се задържа урина при кашляне, кихане или при физически усилия. Това състояние е познато като неспособността да се задържа урина. Този проблем е най-често срещан при жените, които са раждали по нормален физиологичен път, но по никакъв начин проблемът не се ограничава само до тях. Лечението се състои в назначаване на хигиенно диетичен режим, медикаменти, а при по тежките случаи и след общапреценка на състоянието на пациента се назначава оперативно лечение.